William Hackett manuell kjettingtalje for offshore er den første taljen som har fire mekaniske sikkerhetsfunksjoner. Den unike og patenterte paldesignen forbedrer løfteegenskapene slik at fire bremsepaler kan samhandle med sperrehjulet og oppnå en finere justering ved avanserte løfte - og senkeoperasjoner enn det ellers ville gjort ved kun 2 bremsepaler. I motsetning til standard manuelle kjettingtaljer vil denne taljen fortsette å fungere og være sikker selvom 2 fjærer skulle svikte eller ødelegges. Dette fordi bremsepalene arbeider i par, og ikke individuelt. Med 4 bremsepaler sikres lasten kontinuerlig og man har mindre risiko for å utvikle mekaniske feil.
Offshore manuell kjettingtalje har mange fordeler
- Kapasitet fra 500 kg - 50 tonn
- Kan brukes offshore og subsea
- Gjennomgående korrosjonsbestandig talje
- Økt sikkerhet og løftestabilitet med 4 bremsepaler som arbeider i par
- Kjettingtaljen oppfyller kravene i NORSOK R-002: 2017
- Designet for minimal inntregning av smuss og skitt
- Alle bremsekomponenter er korrosjonsbeskyttet
- Alle innvendige fjærer, låseringer, muttere og toppskruer er i rustfritt stål
- Korrosjonsbeskyttet lastekjetting i klasse 8, BSEN818-7
- Taljen er testet og sertifisert for skjevtrekk opp til 45 grader
- Leveres med overlastvern
Løft og riggeoperasjoner varierer mye og det er ønskelig med utstyr som er mest mulig effektivt og fleksibelt. Dette har ført til utvikling av et bredt spekter av ulike topp - og bunnfester for enklere håndtering av laster. En rekke ulike fester til taljer som sjakler, løfteører, ringer og fleksible toppkroker kan leveres på forespørsel.